03-12-2016 - circular per Coma de Vaca
03-12-2016 - Cricular Montmalús canal NW (AND)
03-12-2016

Passat el poble de Vilamanya seguim la pista (amb neu i glaç els últims 2km) i deixem el 4x4 al final de la pista a la Font de l'Home Mort (1810m). Agafem el camí vora el riu de les Clotes (direcció NO) amb esquís a l'esquena durant 20min i una mica abans de la cota 2000m ja calcem. Remuntem tota la Coma de Fontseca i el Serrat del Pèl fins al coll de les Clotes sempre amb esquís i completament sols. Ja veiem la riuada de gent que puja per la France. Veient la pala de neu pols a la cara nord, saltem avall direcció Aiguaneix fins a cota 2400m on comença a encrostar. Posem pells i anem a buscar la traça de pujada al Puigmal. Descens de nou per la vessant francesa fins al Bressol del Puigmal, carena direcció el pas dels Lladres i al coll de les Clotes baixem per on hem pujat. Bona neu a cotes altes que s'encrosta més avall i apurant per la obaga arribem a 5 minuts del cotxe. Surten uns 13km i 1500m de desnivell.

Cap al coll de les Clotes